Grafomotorika
Grafomotorický vývoj dětí vychází z úrovně rozvoje hrubé a jemné motoriky. Hrubá motorika znamená pohyblivost nohou, rukou a celého těla. Jemnou motoriku rozvíjí pohyby prstů a zápěstí. Jemná motorika se u malých dětí rozvíjí skládáním stavebnic, obrázkových skládaček, kresbou a dalšími rukodělnými tvořivými činnostmi.
Grafomotorické schopnosti dítěte ve školním věku významně ovlivňují psaní. Pokud má dítě problém s rozvojem grafomotoriky, projevuje se to obtížemi s výukou psaní písmen. Písmo takového dítěte bývá kostrbaté, neúhledné a nečitelné.
Tato kategorie nabízí grafomotorická cvičení ve formě pracovních sešitů a listů, na kterých si dítě hravou formou nacvičí správné držení tužky a uvolní si ruku. Grafomotorické listy jsou stíratelné a lze je tedy používat opakovaně tak, aby si dovednost dítě úspěšně osvojilo. A zároveň si v nich děti procvičí i jiné dovednosti.
Dřevěné šablony slouží k nácviku psaní a kreslení a jsou určeny dětem, které potřebují nejprve získat potřebné sebevědomí v oblasti grafomotoriky, aby mohly později začít pracovat s grafomotorickými pracovními listy.