Inkluzivní pedagogika
Detailní popis produktu
V průběhu posledních let došlo v oboru inkluzivní pedagogiky v rámci EU k prudkému vývoji. Současně v pedagogické praxi vznikl rozpor mezi deklarovanou inkluzivní edukací a relativně malou informovaností pedagogů ve školách o konkrétních způsobech a podmínkách její úspěšné realizace, jakož i o nebezpečích jejího předčasného či nevhodného uskutečnění.
Na tuto situaci reagovali mnozí významní autoři rozsáhlými výzkumy a k problematice se uskutečnilo množství konferencí. Vznikla tak potřeba reagovat na tyto skutečnosti zpracováním směrodatných aspektů v řešení aktuálních problémů inkluzivní pedagogiky. Editor úspěšné publikace ZÁKLADY INKLUZIVNÍ PEDAGOGIKY (Portál 2010)s obměněným a doplněným kolektivem autorů ze sedmi zemí Evropy přináší v této knize úplně nové poznatky a prohlubuje, modifikuje, inovuje a případně koriguje ty starší.
Kniha je členěna na všeobecnou část (východiska a podstata inkluzivní pedagogiky v kontextu vymezení jejich specifik, pozice a perspektiv v systému věd o výchově a podmínky její realizace) a speciální část (jednotlivá postižení, narušení a ohrožení v kontextu inkluzivní pedagogiky. léčebné pedagogiky, sociální pedagogiky, medicíny, filozofie, jazykovědy, logopedie a psychologie k rozvoji této pedagogické disciplíny.
Prof. PhDr. Viktor Lechta, Ph.D., je přední slovenský logoped, bývalý vedoucí katedry logopedie Pedagogické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě. V Portále vyšla řada jeho odborných knih, např. Symptomatické poruchy řeči u dětí, Koktavost, Základy inkluzivní pedagogiky či Diagnostika narušené komunikační schopnosti.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.